ساخت بزرگترین سایت نمایشگاهی اروپا در استانبول کلید خورد

مرکز نمایشگاه استانبول در حال آماده سازی برای تبدیل شدن به بزرگترین محل نمایشگاه سرپوشیده اروپا با سالن های جدید خود است.

رئیس اتاق بازرگانی استانبول آقای شکیب آوداگیچ گفت: “ما مرکز نمایشگاه های استانبول را که در حال حاضر با ۱۱ سالن در منطقه یشیلکوی استانبول داریم، و قصد داریم از در راستای هدف تعیین شده توسط رئیس جمهوری مساحت این مرکز را از  ۹۶ هزار متر مربع به ۲۲۵ هزار متر مربع  افزایش دهیم. زمانی که پروژه تکمیل شود، استانبول صاحب بزرگترین سایت سرپوشیده نمایشگاهی در اروپا خواهد بود و استانبول یکی از نادرترین شهرهایی خواهد بود که دارای چنین فضای نمایشگاهی است.

آوداگیچ رئیس ITO گفت: “بدون اغراق می توانم بگویم که با کمک عوامل چرخه ای خارجی، “نمایشگاه های استانبول” به نقطه ملاقات کل جهان تبدیل شده است. ما اکنون با زیرساخت های تکمیل شده مرکز نمایشگاه استانبول، به ویژه در تبدیل استانبول به یک مرکز نمایشگاهی منطقه ای و شهر کنگره، قاطعانه تر عمل می کنیم. بخش نمایشگاهی قسمتی است که هرگز رکود را نمی پذیرد… این امر مستلزم اجرای فوری تحولات فن آوری جدید، روش های نمایش و خدمات زیرساختی است. اکنون افزایش زیرساخت های نمایشگاهی استانبول به اندازه ای که نیازهای بخش های ما را برآورده کند، به یک ضرورت تبدیل شده است. برای این منظور با این باور و بینشی که ترکیه را به یکی از کشورهای پیشرو در نمایشگاه ها تبدیل کند، به فعالیت خود ادامه خواهیم داد.”

ترکیه قصد دارد به یک مرکز جهانی برای نمایشگاه های تجاری در صنایع مختلف از جمله صنعت نساجی تبدیل شود که مزایای بیشماری را برای این کشور به همراه دارد و علاوه بر توسعه تجارت و افزایش صادرات صنعت توریست این کشور را هم رشد می دهد.

حتی بعید نیست با تکمیل این مرکز در استانبول نمایشگاه ماشین آلات نساجی ایتما به عنوان بزرگترین نمایشگاه نساجی جهان نیز در سال ۲۰۳۱ در استانبول برگزار شود. 

 

منبع : مجله نساجی کهن 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *