صادرات ترکیه به عربستان سعودی بیش از ۱.۲ میلیارد دلار

در حالی که صادرات کل ترکیه در هفت ماهه اول ۰.۵ درصد کاهش یافته است، صادرات به عربستان سعودی ۶۳۰ درصد افزایش یافته است.
فروش خارجی و صادرات ترکیه به عربستان سعودی در بازه زمانی ژانویه تا جولای ۲۰۲۳ از ۱.۲ میلیارد دلار فراتر رفت. با عادی سازی روابط با عربستان سعودی، فعالیت های تجاری بین دو کشور همچنان بهبود می یابد.
در جریان سفر ماه گذشته رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به عربستان سعودی، پنج تفاهم نامه جدید بین هیئت های ترکیه و عربستان سعودی امضا شد. در این سفر موافقت نامه هایی در زمینه های دفاعی، تحقیق و توسعه، انرژی، رسانه و سرمایه گذاری مستقیم امضا شد.
شرکت پهپاد بایکار ترکیه نیز قرارداد صادراتی برای هواپیمای جنگی بدون سرنشین آکینجی با عربستان سعودی امضا کرد. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط آنادولو از داده های مجمع صادرکنندگان ترکیه (TIM)، صادرات ترکیه در هفت ماهه سال جاری با ۰.۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۴۳.۴ میلیارد دلار رسیده است.
در همین حال، صادرات ترکیه به عربستان با ۶۳۰ درصد افزایش به ۱.۲۵ میلیارد دلار رسید. بخش فرش با ۱۷۳.۰۸ میلیون دلار بیشترین صادرات را به عربستان سعودی داشته است.
پس از آن مواد شیمیایی و محصولات با ۱۲۹.۰۹ میلیون دلار، غلات، حبوبات، دانه های روغنی و محصولات با ۱۲۴.۶ میلیون دلار، ماشین آلات و قطعات با ۹۸.۱ میلیون دلار، پوشاک و پوشاک آماده با ۹۵ میلیون دلار در رتبه های بعدی قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *